سئو در دراز مدت چگونه بر کسب و کار شما تاثیر می گذارد؟
همه ما کاربران اینترنت هستیم و حتی اگر کسب و کاری داشته باشیم، باز هم مخاطب کسب و کارهای دیگری هستیم! به عنوان مثال اگر شما بازاریابی انجام می دهید و به خواندن کتاب های مربوط به بازاریابی علاقه دارید، مخاطب انتشاراتی هستید که کتاب های مربوط به بازاریابی تولید می کند. پس همه ما، حتی اگر کسب و کار آنلاینی داشته باشیم، باز هم مخاطب یک کسب و کار دیگر هستیم. هنگامی که به چیزی نیاز داریم، عبارت کلیدی مربوط به آن را در گوگل جستجو می کنیم؛ فرقی هم ندارد که به دنبال یک محصول هستیم یا به دنبال یک مفهوم کلیدی خاص! در هر صورت، گوگل است که به ما کمک می کند.
سئو دانشی است که به کسب و کارها کمک می کند تا بتوانند به رتبه های اول گوگل دست پیدا کنند! شاید با سئو آشنا باشید و بخواهید در مورد تاثیر سئو روی کسب و کار در دراز مدت آشنا شوید. بر اساس گفته متخصصان سئو، بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو باعث جذاب مخاطبان هدفمند بیشتری می شود که در نهایت فروش کسب و کار را افزایش می دهد. بنابراین اگر کسب و کار آنلاینی دارید و هنوز استراتژی سئو ندارید، باید بگوییم که شما از یک منبع جذب مخاطب هدفمند دور هستید. در این مقاله می خواهیم تاثیر سئو بر کسب و کار اینترنتی و هر چیزی که لازم است در مورد آن بدانید را بررسی کنیم.
سر فصلها
تاثیر سئو بر کسب و کار اینترنتی
سئو روی رتبه سایت شما در موتورهای جستجو تاثیر بسیار زیادی دارد و در واقع، هدف از سئو بهبود رتبه سات در گوگل است. بنابراین سئو بر کسب و کار اینترنتی تاثیر بسیار زیادی دارد و هر کلمه کلیدی که بالا باشید، می توانید ترافیک بسیار خوبی را از سمت گوگل و سایر موتورهای جستجو دریافت کنید. این مسئله می تواند منجر به ایجاد سرنخ، فروش بیشتر و همچنین درآمدهای بسیار بالا برای کسب و کارتان شود. در این بخش از مقاله می خواهیم به بررسی 5 مورد از مهم ترین تاثیراتی که سئو بر کسب و کار آنلاین دارد، بپردازیم تا ببینید که سئو ارزش وقت گذاشتن را دارد یا خیر:
· افزایش ترافیک طبیعی سایت
اولین مزیت سئو این است که ترافیک طبیعی سایت را تا حد زیادی افزایش می دهد! در واقع هنگامی که شما با کلمات کلیدی که توسط کاربران جستجو می شود رتبه خوبی می گیرید، کاربران بیشتری وارد سایت شما می شود. مثلاً فرض کنید با کلمه کلیدی "آموزش بازاریابی" که روزانه صدها هزار بار توسط کاربران جستجو می شود به رتبه اول گوگل برسید! در این صورت کاربران زیادی وارد سایت شما می شوند و این مسئله به افزایش ترافیک طبیعی سایت کمک زیادی می کند. بنابراین گوگل بهترین منبع برای جذب ترافیک طبیعی است و به رشد کسب و کارتان کمک زیادی می کند.
· بهبود ایجاد سرنخ برای فروش
گاهی اوقات کاربران به دنبال کسب اطلاعات در مورد محصول یا خدماتی هستند! در این صورت آن را در گوگل جستجو می کنند و اگر سایت شما اطلاعات خوبی در آن زمینه داشته باشد، به راحتی می توانید سرنخ فروش ایجاد کنید. برای درک بهتر این موضوع فکر کنید کسب و کار شما در زمینه فروش محصولات دیجیتال است. یک کاربر پیدا می شود که می خواهد در مورد آیفون 13 اطلاعاتی کسب کند. شما یک صفحه در سایت خود دارید و اطلاعات بسیار ارزشمندی در مورد آیفون 13 به کاربران ارائه می کنید. حال کاربر با جستجوی کلمه کلیدی مربوطه وارد سایت شما می شود و شما به راحتی می توانید سرنخ فروش ایجاد کنید. مثلاً می توانید محصول خود را در پایان صفحه به کاربر پیشنهاد کنید.
· افزایش فروش آنلاین
موتورهای جستجو یکی از بهترین منابعی هستند که به کاربر کمک می کند تا بتواند محصولات یا خدمات موردنظر خود را به صورت آنلاین خریداری کند. در واقع هنگامی که کاربران چیزی نیاز دارند، آن را در گوگل جستجو می کنند و فروشگاه های مختلفی در اختیار آن ها قرار می گیرد. همین مسئله باعث می شود تا به راحتی بتوانید از طریق سئو مشتریان زیادی جذب کنید و فروش خود را افزایش دهید. البته فراموش نکنید که در حوزه فروش معمولاً رقابت کمی سنگین است و باید با یک استراتژی قدرتمند وارد شوید. با این حال، اگر بتوانید به رتبه اول گوگل برسید، می توانید بهترین نتایج را بگیرید و فروش بالایی را تجربه کنید.
· امکان جذب ترافیک محلی بیشتر
گاهی اوقات کسب و کارها به نحوی هستند که تنها به افراد ساکن در یک منطقه خاص خدمات ارائه می کنند! مثلاً کسب و کارهای خدماتی که برای ارائه خدمات باید حضور داشته باشند، می خواهند ساکنان همان محل و منطقه را جذب کنند. در چنین شرایطی سئوی محلی به کار می آید! با سئوی محلی می توانید سایت خود را برای کاربرانی که در آن محل زندگی می کنند، به صفحه اول برسانید وخدمات خود را معرفی کنید. سئوی محلی برای کسب و کارها بسیار مهم است و اگر کسب و کارتان به این صورت است، باید حتماً از آن استفاده کنید. رستوران ها یکی از انواع کسب و کارهایی هستند که به سئوی محلی نیاز دارند.
· برندسازی با افزایش دیده شدن آنلاین
هنگامی که شما با کلمات کلیدی پر جستجو به رتبه های اول گوگل می رسید، بیشتر دیده می شوید! فرض کنید شما با چندین کلمه کلیدی پر جستجو به صفحه اول گوگل راه پیدا کرده اید. در این صورت حتی اگر کاربران وارد سایت شما نشوند، اما به ناچار نام برند شما در جلو چشمانشان است. این مسئله باعث دیده شدن بیشتر می شود و پس از مدتی، کاربران زیادی وارد سایت شما می شوند. پس یکی از مهم ترین تاثیرات سئو بر کسب و کار آنلاین، برندسازی با افزایش دیده شدن آنلاین است که پیشنهاد می کنیم حتماً از این مسئله به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.
چرا سئو یک استراتژی برای دراز مدت است؟
یکی از مسائل بسیار مهمی که برای کاربران سوال پیش می آورد، این است که چرا سئو یک استراتژی دراز مدت است! در واقع کاربران این سوال را دارند که گاهی اوقات با سئو کلاه سیاه می توان در کمتر از چند روز به صفحه اول گوگل رسید. پس چه لزومی دارد که برای رسیدن برخی کلمات کلیدی به صفحه اول گوگل ماه ها منتشر ایستاد تا این اتفاق بیفتد؟ از هر کسی که بپرسید، به شما می گوید که سئو یک استراتژی دراز مدت است و اگر عجله دارید که بهترین نتایج را در کوتاه ترین زمان بگیرید، سئو به درد شما نمی خورد. سئو به 3 دلیل است که یک استراتژی بازاریابی دراز مدت محسوب می شود:
· زمان بر بودن عملیات و کارهای سئو
اولین دلیل که باعث می شود تا سئو یک استراتژی دراز مدت محسوب شود، این است که سئو نیازمند عملیات و کارهای خاصی است. این کارهای خاص زمان زیادی طول می کشد تا بتوانید آن را انجام دهید. در واقع شما نمی توانید یک شبه همه تاکتیک های سئو را انجام دهید و آماده رسیدن به صفحه اول گوگل باشید. شما باید این کارها را به صورت منظم و مستمر انجام دهید تا در نهایت بهترین نتیجه را بگیرید.
بنابراین بهینه سازی سایت برای گوگل زمان بر است و تاثیرات آن هم در دراز مدت مشاهده خواهد شد. حتی فرآیند بررسی سایت توسط گوگل هم زمان بر است! زیرا میلیون ها سایت وجود دارند که ربات های گوگل باید همه آن ها را بررسی کنند. برای رسیدن سایت شما به صفحه اول گوگل هم باید ابتدا ربات های گوگل صفحات شما را بررسی کنند. بنابراین عملیات و کارهای سئو زمان بر است و نمی توان انتظار داشت که یک شبه به صفحه اول گوگل دست پیدا کنید.
· نیازمند بهینه سازی مستمر
شما برای آن که بتوانید به صفحه اول گوگل برسید، باید همیشه در حال بهینه سازی سایت خود باشید. در واقع بهینه سازی سایت به صورت مستمر انجام می شود و شما نمی توانید یک باره سایت خود را بهینه سازی و کار را تمام کنید. حتی پس از رسیدن به صفحه اول گوگل هم باید به صورت مستمر فعالیت کنید تا جایگاه خود را حفظ کرده و بهبود ببخشید. دلیل آن هم این است که کسب و کارهای زیادی وجود دارند که می خواهند با شما رقابت کنند؛ پس تنها شما در میدان رقابت حضور ندارید. برای ارائه تجربه کاربری بهتر، باید همیشه صفحات خود را آنالیز کنید تا رقیبان از شما عبور نکنند.
· تغییرات الگوریتم های گوگل
الگوریتم گوگل در واقع قوانینی هستند که گوگل ارائه کرده است و در سئو، سایت ها بر اساس آن سنجیده می شوند. این الگوریتم ها همیشه در حال تغییر هستند و گوگل هر سال آن ها را بهینه سازی می کند تا بتواند نتایج مرتبط در اختیار کاربران قرار دهد. بنابراین سئو را باید مستمر دنبال کنید تا استراتژی های خود را متناسب با تغییرات الگوریتم های گوگل بچینید. البته برخی اصول اولیه یکی هستند اما بسیاری از آن ها تغییر می کنند. مثلاً کلمات کلیدی بسیار مهم هستند که ممکن است هر سال تغییر کنند. پس اگر می خواهید بهترین نتیجه را از سئو بگیرید، باید بدانید که یک استراتژی دراز مدت است و نمی توانید در کوتاه مدت نتایج خوبی بگیرید.
تاثیر دراز مدت سئو بر کسب و کارها چیست؟
همانطور که گفتیم، سئو یک استراتژی دراز مدت است و ممکن است نتوانید در کوتاه مدت نتیجه خوبی از آن بگیرید. حال در این بخش از مقاله، می خواهیم ببینیم که سئو چه مزایایی دارد که می تواند دراز مدت روی کسب و کارتان تاثیر زیادی داشته باشد؟ سئو مزایای بی شماری دارد و نمی توان تنها چند مزیت محدود برای آن در نظر گرفت. در این بخش از مقاله می خواهیم ببینیم که تاثیر دراز مدت سئو بر کسب و کارها دقیقاً چیست و چگونه می تواند آینده ای روشن برای کسب و کار شما ایجاد کند؟ 3 مورد از مهم ترین تاثیرهای دراز مدت سئو بر کسب و کارها را در این بخش بررسی می کنیم:
· افزایش ترافیک سایت
اولین تاثیر دراز مدت سئو بر کسب و کارها افزایش ترافیک سایت است! در واقع شاید بتوان مهم ترین دلیلی که باعث می شود تا کسب و کارها از آن استفاده کنند، افزایش ترافیک و جذب مخاطبان هدفمند است. شما با کمک سئو می توانید سایت خود را بهینه سازی کنید و به رتبه های اول گوگل برسید. این کار باعث می شود تا ترافیک بیشتری را به سایت خود هدایت کنید و بهترین نتایج را بگیرید. البته تنها ترافیک مهم نیست، بلکه جذب ترافیک هدفمند مهم است. بنابراین سئو می تواند کمک زیادی به شما کند تا بتوانید ترافیک خود را به صورت هدفمند جذب کنید.
· افزایش آگاهی از برند
بعد از افزایش ترافیک، یکی از مهم ترین تاثیرات دراز مدت سئو افزایش آگاهی از برند است. در واقع در شروع کار کسب و کارتان، کسی برند شما را نمی شناسد اما با سئو می توانید کسب و کارتان را به هزاران کاربر معرفی کنید. هنگامی که کاربران شما را در بالا نتایج جستجو می بینند، احتمال این که وارد سایت شما شوند بسیار زیاد خواهد بود. حتی اگر روی سایت شما کلیک نکنند، باز هم نام برند شما را می بینند و این مسئله، به افزایش آگاهی از برند شما کمک بسیار زیادی می کند. آشنایی کاربران با نام تجاری شما یک مسئله ضروری در کسب و کار اینترنتی محسوب می شود و باید حتماً این موضوع را مهم بدانید.
· کاهش هزینه های بازاریابی
هنگامی که شما یک کسب و کار را به صورت آنلاین راه اندازی می کنید، بازاریابی آن هم به صورت آنلاین است. طبیعی است که برای بازاریابی آنلاین باید هزینه کنید تا بتوانید مشتری جذب کنید. شما باید به دنبال راهی باشید که با کمترین هزینه بتوانید بیشترین تعداد سرنخ و فروش را به دست آورید. تمرکز روی استراتژی های بازاریابی مقرون به صرفه نظیر سئو کمک زیادی به شما می کند. با سئو می توانید هزینه های بازاریابی خود را تا حد بسیار زیادی کاهش دهید و بودجه بیشتری را ذخیره کنید. سپس می توانید روی سئو بیشتر تمرکز کنید یا حتی هزینه صرفه جویی شده را در بخش دیگری از کسب و کارتان صرف کنید. هر چقدر سرنخ های بهتری ایجاد کنید، نرخ بازگشت سرمایه شما هم بیشتر است و می توانید کسب و کارتان را به بهترین شکل ممکن مدیریت کنید.
این مواردی که در این بخش بررسی کردیم، مهم ترین تاثیرات سئو در دراز مدت هستند که می تواند به رشد بیش از حد کسب و کارتان کمک کند. پیشنهاد می کنیم استراتژی سئو را به درستی بچینید تا به آن ها دست پیدا کنید.
سئو در مقایسه سایر استراتژی های تبلیغات؛ در دراز مدت چه تفاوت هایی دارند؟
تا اینجای مقاله سعی کردیم در مورد تاثیر سئو در کسب و کار آنلاین صحبت کنیم اما سوال مهمی که برای کاربران زیادی به وجود می آید، این است که سئو در مقایسه با سایر استراتژی های تبلیغاتی چه تفاوت هایی دارد؟ دلیل این سوال هم این است که در کنار سئو، ده ها روش بازاریابی دیگر هم وجود دارد که همه آن ها هم ارزشمند هستند. اما اگر بخواهیم تفاوت استراتژی های تبلیغاتی را در دراز مدت بررسی کنیم، باید بگوییم که 3 مسئله مهم وجود دارد که باعث می شود سئو استراتژی بهتری برای بازاریابی کسب و کارتان باشد. این موارد عبارتند از:
· سئو طول عمر بیشتری دارد!
هنگامی که سئو را با سایر استراتژی های بازاریابی مقایسه می کنید، متوجه می شوید که سئو نسبت به بقیه روش ها ماندگاری بیشتری دارد. در واقع سئو برای کوتاه مدت نیست و هنگامی که به صفحه اول برسید، سال ها ترافیک بسیار خوبی جذب خواهید کرد. دلیل این که سئو ماندگارتر است، این است که بقیه روش ها تا زمانی که بودجه صرف کنید می تواند به رشد شما کمک کند. مثلاً اگر تبلیغات گوگل بروید، تنها تا زمانی که حساب شما شارژ داشته باشد بالا هستید و پس از آن تبلیغ شما نمایش داده نمی شود. در حالی که سئو اینطور نیست و هنگامی که به رتبه های اول گوگل رسیدید، با کمی تلاش می توانید آن رتبه را برای کسب و کار خود حفظ کنید.
· سئو سرنخ های باکیفیت تری ایجاد می کند!
علاوه بر این که سئو ماندگاری بالایی دارد، بلکه باعث می شود تا در طول زمان بتوانید سرنخ های بسیار باکیفیتی دریافت کنید. مثلاً اگر شما به رتبه های اول گوگل برسید، کاربران زیادی به شما دسترسی دارند. همچنین در ماه بیش از یک میلیارد نفر از گوگل استفاده می کنند و شما می توانید کسب و کارتان را از طریق گوگل به کاربران زیادی معرفی کنید. هنگامی که شما رتبه گرفتید و آن را حفظ کردید، زمان آن می رسد که به صورت مداوم ترافیک را برای همیشه به سایت خود هدایت کنید. همچنین خودتان مشخص می کنید که صفحات سایت با کدام کلمه کلیدی بالا باشند و با این کار، کاربرانی که به دنبال محتوا، محصول یا خدمات خاصی هستند را پیدا خواهید کرد. پس سئو نسبت به بسیاری از استراتژی های تبلیغاتی هدفمندتر است و به رشد شما کمک زیادی می کند.
· سئو در طول زمان درآمد بیشتر برای شما ایجاد می کند!
یکی از مهم ترین ویژگی های سئو نسبت به سایر استراتژی های بازاریابی، این است که سئو مقرون به صرفه است. در واقع هزینه سئو در دراز مدت نسبت به بسیاری از روش های دیگر بسیار به صرفه است و می توانید هزینه بسیار کمتری صرف کنید. این در حالی است که در دراز مدت، سئو درآمد بیشتری برای شما به وجود می آورد. دلیل آن هم هدفمند بودن سئو است، در حالی که روش های بازاریابی سنتی هدف گذاری دقیقی ندارند. بنابراین اگر می خواهید یک روش تبلیغاتی را انتخاب کنید، پیشنهاد می کنیم سئو را انتخاب کنید. زیرا با هزینه کمتر، افراد بیشتری به کسب و کارتان دسترسی دارند و این مسئله نشان دهنده علاقه بیشتر به شما خواهد بود.
چگونه تاثیر بلند مدت سئو را اندازه گیری کنیم؟
یکی از مسائلی که در سئو اهمیت بسیار زیادی دارد، آنالیز و اندازه گیری است. در واقع شما باید بدانید که وضعیت فعلی سایت چگونه است، پس از مدتی چگونه تغییر کرده است و در نهایت، استراتژی مناسب برای وضعیت فعلی را بچینید. اندازه گیری عملکرد سئو در دراز مدت اهمیت زیادی دارد و برای آن که بتوانید این کار را انجام دهید، باید معیارهای مناسب برای سنجش آن را پیدا کنید. در این بخش از مقاله قصد داریم به بررسی برخی معیارهایی که می تواند تاثیر بلند مدت سئو را اندازه گیری کند بپردازیم. 5 مورد از مهم ترین آن ها که باید حتماً آشنا باشید، عبارتند از:
· نرخ کلیک (CTR)
اولین معیاری که برای اندازه گیری سئو وجود دارد، نرخ کلیک است. در واقع نرخ کلیک به معنای تعداد کلیک های صورت گرفته بر روی لینک شما در گوگل، نسبت به تعداد دفعاتی است که دیده شده اید. این معیار اهمیت بسیار زیادی دارد؛ زیرا اگر کم باشد، به این معنی است که سایت شما در نتایج گوگل برای کاربران جذاب نیست. مثلاً ممکن است عنوان جذابی انتخاب نکرده باشید که باید اصلاح کنید. هر چقدر نرخ کلیک بیشتر باشد، رشد کسب و کارتان هم بیشتر است. اگر سایت شما در گوگل زیاد دیده می شود اما کاربران وارد آن نمی شوند، این مسئله طبیعی نیست و باید به دنبال ایراد آن بگردید. با کمک گوگل آنالیتیکس و گوگل سرچ کنسول می توانید نرخ کلیک را اندازه بگیرید.
· رتبه بندی کلمات کلیدی
اگر می خواهید سئو را در دراز مدت بررس یکنید، باید روی رتبه بندی کلمات کلیدی نظارت داشته باشید! در واقع سایت شما با کلمات کلیدی مختلف در گوگل رتبه خاص خود را دارد؛ مثلاً ممکن است رتبه یک باشید یا رتبه صد. بخش بزرگی از سئو این است که مراقب عملکرد صفحات خود در نتایج جستجوی کلمات کلیدی باشید. مثلاً باید بدانید که کلمات کلیدی شما در چه رتبه ای قرار دارند تا بتوانید برای رسیدن آن به صفحه اول گوگل تلاش کنید. این معیار به شما کمک می کند تا بدانید که صفحات سایت شما با هدف جستجوی کاربران تطابق دارد یا خیر. اگر نه، باید صفحات خود را بهینه سازی کنید.
· نرخ تبدیل
یکی دیگر از معیارهایی که برای بررسی نتایج سئو در دراز مدت و تاثیر آن در کسب و کار اینترنتی باید در نظر بگیرید، نرخ تبدیل است. در واقع نرخ تبدیل مشخص می کند که چند درصد از کاربرانی که کلمه کلیدی را جستجو می کنند وارد سایت شما می شود. این مسئله کاملاً نشان دهنده این است که متوجه شوید سایت شما مرتبط با نتایج جستجو است یا خیر. در واقع صفحات سایت شما باید نیازهای جستجو را برآورده کند و هر چقدر نرخ تبدیل بالاتر باشد، به این معنی است که تعداد بیشتری از کاربران به هدف خود دست پیدا کرده اند. همچنین تحلیل نرخ تبدیل به شما در زمینه شناسایی نرخ بازگشت سرمایه (ROI) هم کمک بسیار زیادی می کند.
· نرخ خروج
یکی دیگر از معیارهای بسیار مهم برای بررسی تاثیر دراز مدت سئو نرخ خروج است. درو اقع نرخ خروج به این معنی است که کاربر وارد یک صفحه شده باشد و بدون رفتن به صحفات دیگر و در مدت زمان کوتاهی، از سایت خارج شده باشد. این نشان می دهد که آن صفحه برای کاربر جذاب نیست، زیرا اگر جذاب باشد از صفحات دیگر هم بازدید می کند. نرخ پرش یکی از فاکتورهای بسیار مهم در سئو و رتبه بندی سایت برای گوگل است. در واقع به خیلی چیزها بستگی دارد که یکی محتوا است، دیگری هم تجربه کاربری نامناسب. اگر نرخ خروج زیاد است، باید به دنبال بهینه سازی بخش های مختلف سایت خود نظیر محتوا باشید.
· نقطه خروج از سایت
یکی دیگر از فاکتورهای تاثیرگذار روی سئو، نقطه خروج سایت است. در واقع نقطه خروج همان صفحه ای است که کاربر از سایت شما خارج می شود و معیار بسیار مهمی برای ردیابی کسب و کارتان است. در واقع این معیار نشان دهنده این است که کدام صفحه باعث شده تا سایت شما دیگر برای کاربر جذابیت نداشته باشد تا بتوانید با لینک سازی داخلی و همچنین بهبود تجربه کاربر آن را در وضعیت بهتری قرار دهید. اگر صفحه ای از سایت، صفحه ای است که کاربران همیشه پس از ورود به آن سایت را می بندند، زمان آن رسیده است که به بهینه سازی آن صفحه بپردازید. با بهبود تجربه کاربری سایت می توانید افراد بیشتری را در سایت خود نگه دارید و سرنخ های بیشتری برای کسب و کارتان جذب کنید.
استراتژی سئو را شروع کنید و کسب و کارتان را از همه نظر رشد دهید!
کسب و کاری دارید و هنوز استراتژی سئو خود را شروع نکرده اید؟ سئو یک استراتژی بلند مدت است که می توانید سالیان درازی را از طریق آن درآمد بسیار خوبی برای کسب و کارتان جذب کنید. سئو از بخش های مختلفی تشکیل شده است و برای آن که بتوانید بهترین نتیجه را بگیرید، باید یک تیم قدرتمند برای آن بچینید. همچنین می توانید از طریق شرکت هایی که خدمات سئو ارائه می کنند، سئوی سایت خود را انجام دهید و به بهینه سازی سایت خود بپردازید. پس اگر هنوز سئو را شروع نکرده اید و رتبه سایت شما در گوگل مناسب نیست، پیشنهاد می کنیم همین الان آن را شروع کنید تا بهترین نتایج را در درازمدت برای کسب و کارتان به دست آورید.
در این مقاله به بررسی تاثیر سئو بر کسب و کار آنلاین پرداختیم که البته یک تاثیر دراز مدت است. اگر سوالی دارید، می توانید از طریق بخش نظرات مطرح کنید تا شما را به صورت کامل راهنمایی کنیم.